Deelname is kosteloos | Online via teams
Naïf werd in 2013 opgericht door Jochem Hes en Sjoerd Trompetter, twee vaders met een gedeelde missie: de persoonlijke verzorgingsindustrie transparanter, duurzamer en beter maken. Hun avontuur begon met een simpele vraag: Waarom zitten er soms agressieve of schadelijke ingrediënten in babyverzorgingsproducten? Dit leidde tot de geboorte van Naïf – een merk dat positiviteit en verandering brengt, van de badkamer tot de samenleving.
Verantwoord vertrouwen
Bij Naïf geloven ze dat je als consument blind moet kunnen vertrouwen op de producten die je in de winkel kan kopen. Daarom maken ze verzorgingsproducten die niet alleen goed zijn voor jezelf en je gezin, maar ook minder schadelijk zijn voor de planeet. Als gecertificeerd B Corp-onderneming zet Naïf zich in om de ecologische voetafdruk te minimaliseren en duurzame impact te maken. Van natuurlijke ingrediënten tot verpakkingen van gerecycled plastic en productieprocessen met aandacht voor het milieu – bij Naïf staat verantwoordelijkheid centraal.
Een merk met impact
Hoe groeide Naïf uit tot een van de meest bekende verzorgingsmerken van Nederland? Met goede verzorgingsproducten die de wereld een stukje beter maken. Met innovaties zoals het eerste plasticvrije billendoekje van Nederland, verzorging zonder microplastics, en oceaanvriendelijke minerale zonnebrand hebben ze de markt flink opgeschud. Dankzij hun inspanningen is inmiddels 20% van de billendoekjes plasticvrij geworden, en hun zonnebrand heeft meer aandacht gebracht voor de impact van verzorgingsproducten op het milieu. Maar succes gaat niet zonder uitdagingen. Onlangs raakte Naïf verwikkeld in een discussie met de Consumentenbond, waarbij onjuiste testresultaten tot verwarring leidden.
Een gesprek over duurzame groei
Hoe overwin je uitdagingen en blijf je trouw aan je missie? Dinsdag 15 april gaat Esther de Jong in gesprek met Jochem en Sjoerd over het ontstaan en de groei van Naïf, hun duurzame impact en hoe zij omgaan met de uitdagingen van een veranderende markt. Een inspirerend verhaal over passie, doorzettingsvermogen en een betere wereld voor toekomstige generaties.