Kosteloos | online via zoom
Duurzaam ondernemen is één van de meest actuele onderwerpen in de boardroom. Het blijkt dat steeds meer bedrijven intrinsiek bezig zijn om duurzame veranderingen door te voeren in de organisatie. Pretty Plastic is een Nederlandse onderneming die in 2019 begon als start-up. Zij produceren gevelbekleding uit gerecycleerd kunststofafval. De speciaal ontworpen facade tegels zien er mooi uit, zijn volledig gecertificeerd, makkelijk te installeren en gaan eeuwig mee. Hierdoor dragen zij bij aan een circulaire economie waarbij afval niet bestaat en grondstoffen steeds opnieuw worden gebruikt.
In de afgelopen jaren groeide Pretty Plastic uit tot zogenoemde ‘circulaire Scale-up’. Hajo Reinders, mede-eigenaar en ondernemer vertelt in de NCD Talk van dinsdag 9 mei over de weg die zij bewandelen, de hobbels die ze tegenkwamen op het gebied van duurzaam ondernemen en hoe ze de financiering van Pretty Plastic organiseerden.
Hajo Reinders is een ervaren directeur met een brede ervaring op het gebied van ondernemerschap, marketingstrategie en groeiscenario’s. Gedurende zijn carrière bij bedrijven als RAI Amsterdam en Losberger De Boer realiseerde hij tentoonstellingen en internationale promotiecampagnes voor gerenommeerde bedrijven en organisaties. Hij was partner van Kubik, een internationaal event marketing bureau waar hij verantwoordelijk was voor vele promotie tours en presentaties tijdens grootschalige evenementen over de gehele wereld. Hij is sinds 2021 algemeen directeur en partner van een bedrijf in duurzame bouwmaterialen. Hajo Reinders studeerde Nederlands Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam en volgde managementopleidingen bij de Erasmus Universiteit, INSEAD en het NCD.