NCD Leden: kosteloos | Online via zoom
Marcel Belt (1964, Den Haag) is eigenaar en oprichter van Marcel’s Green Soap Company, een ecologisch zeep¬bedrijf met als motto ‘Feel Good Cleaning’. Ze maken producten waar je blij van wordt, maar de planeet ook. In 2018 nam hij Driehoek Groene zeep over van Uni¬lever. Hij groeide op in de Achterhoek en studeerde marketing en technische bedrijfskunde aan de Universiteit Twente.
Jarenlang werkte hij als marketingmanager en directeur voor Unilever en Reckitt Benckiser in Hongarije, Italië, Amerika en Mexico.
In 2012 stopte hij met werken bij multinationals. Daarna zorgde hij naast zijn werk voor zijn drie ¬dochters. In 2015 startte hij ‘Marcel’s Green Soap Company’ die tijdens de Pandemie een enorm vlucht nam. Het bedrijf groeide van € 70.000, - omzet naar 13 miljoen dit jaar met een assortiment dat gebruik maakt van 100% gerecycled plastic, is 100% vegan en minstens 97% biologisch afbreekbaar.
Op dinsdag 17 januari starten we het jaar fris met deze Talk. Marcel verteld over zijn reis naar het ‘groener zakendoen’ en de exhorbitante groei tijdens de pandemie.
‘NCD is een dynamische en uitdagende leeromgeving, elk gesprek brengt mij weer iets.’
‘Boeiend en voedend om te zien hoe leiderschap en governance elkaar kunnen versterken.’
“Ik realiseer mij dat binnen de context van mijn organisatie ik alsmaar aan het vechten ben tegen de bierkaai en parels voor de zwijnen werpen. Ik ga stoppen met vechten tegen en beginnen met vechten voor”
‘NCD geeft mij het ‘thuis-gevoel’ doordat ik weet dat ik altijd bij mijn collega leden terecht kan.’
‘Als toezichthouder wil je jezelf scherp houden en in verbinding staan, dat vind ik bij NCD.’
‘Ons district heeft een kwalitatief hoge educatieve toegevoegde waarde, elke bijeenkomst geeft mij energie!’
Natuurlijk zorgen wij goed voor je gegevens. In ons privacy statement lees je welke rechten je hebt. Bekijk een volledig overzicht van cookies en vergelijkbare technieken en hoe wij die gebruiken.